ESTU CXIAM SERENA / SERENIDADE SEMPRE - Esperanto português

Esperanto

ESTU CXIAM SERENA

(Joanna de Ângelis/Divaldo P. Franco)

Cxiu sagxa homo estas serena.

La sereneco estas konkero, kiun oni konkretigas per persona klopodo, pasxo post pasxo.

Venki malgrandajn barojn, reteni koleron, korekti emociajn nekonformecojn, bone direkti la volon kaj bridi la ambiciemon estas praktikaj provoj por la akiro de la sereneco.

Serena estulo jam renkontis sin mem kaj scias ekzakte cxion, kion li deziras de la vivo.

La sereneco harmoniigemas, prezentigxante per agrabla maniero al alestantoj. Gxi inspiras konfidon, trankviligas kaj sugestas amon. La serena homo jam gajnis grandan parton de la batalo.

Nenia ekstera agreso perturbu vin per kolerigo kaj malekvilibro.

Vi vin tenu serene dum cxiuj realigajxoj.

Via paco estas mono pene konkerita, kiun vi ne devas malsxpari sen gravaj motivoj.

La realaj altvaloraj trezoroj estas tiuj intimaj, kiujn neniu deprenas, kiuj neniam perdigxas kaj cxiam akompanas la homon. Via sereneco estas via juvelsxtono.

Antaux tiu, kiu perfidis vin, trompinte vian konfidon, vian idealon, aux envolvinte vin en malamikecon, restu serena.

Estas la trompinto kiu devas maltrankviligxi, ne lia viktimo.

Neniam lasu vin sxajnigi, ke vi estis trafita de la petardo de aliula malboneco. En via familia aux socia rondo vi cxiam frontestaros al konsternitaj, konfuzitaj kaj agresemaj personoj.

Ne konsumigxu pro ili per penetro en la rondojn de malekvilibro, kie ili fiksigxas. Ili estas provoj al via pacienco kaj sereneco. Do ekzercigxu en tiaj situacioj, por, pli sekura, alfronti la grandajn kaj malfacilajn provojn kaj travivajxojn dum la evolua proceso, cxiam, tamen, kun sereneco.

http://www.youtube.com/watch?v=r6QpwsiPkB4

==================================================

Português

SERENIDADE SEMPRE

Todo homem sábio é sereno.

A serenidade é conquista que se consegue a esforço pessoal e passo a passo.

Pequenos desafios que são superados, irritação que se faz controlada, desajustes emocionais corrigidos, vontade bem direcionada, ambição freada, são experiências para a aquisição da serenidade.

Um Espírito sereno já se encontrou consigo próprio, sabendo o que exatamente deseja da vida.

A serenidade harmoniza, exteriorizando-se de forma agradável para os circunstantes. Inspira confiança, acalma e propõe afeição. O homem sereno já venceu grande parte da luta.

Que nenhuma agressão exterior te perturbe, levando-te à irritação, ao desequilíbrio.

Mantém-te sereno em todas as realizações.

A tua paz é moeda arduamente conquistada, que não deves atirar fora por motivos irrelevantes.

Os tesouros reais, de alto valor, são aqueles de ordem íntima, que ninguém toma, jamais se perdem e sempre seguem com a pessoa.Tua serenidade, tua gema preciosa.

Diante de quem te enganou, traindo a tua confiança, o teu ideal, ou envolvendo-te em malquerença, mantém-te sereno.

O enganador é quem deve estar inquieto, e não a sua vítima.

Nunca te permitas demonstrar que foste atingido pelo petardo da maldade alheia. No teu círculo familiar ou social sempre defrontarás com pessoas perturbadas, confusas e agressivas.

Não te desgastes com elas, competindo nas faixas de desequilíbrio em que se fixam. Constituem teste à tua paciência e serenidade. Assim exercita-te com essas situações para, mais seguro, enfrentares as grandes os difíceis testemunhos e provações do processo evolutivo. Sempre porém, com serenidade.

(Joanna de Ângelis/Divaldo P. Franco)

Tamiris Assunção
Enviado por Tamiris Assunção em 17/04/2011
Reeditado em 17/04/2011
Código do texto: T2913834