THE FAREWELL

For a long time he stood there, at the deck, waving and mentally saying good bye. He realized that his heart was going away, maybe forever…
He did not accept that she, his love, would never come back to him again. And he laid there, helpless, thinking what ever would he do to be forgiven

He knew he had not been a good father and husband. Years and years away from home, involved in that damned military mission abroad. To say that he had received orders and, as a soldier, had to obey, was no excuse. It was just a frail argument. In fact he stayed away with an eye on the money, the substantial salary he earned.

Unfortunately, his time was spent and could not be recovered…and now the money saved was not worth anything, not even to pay for her forgiveness.
She was leaving him, in love with someone else. Another guy, who was able to give her his concern, his kindness, his time and love.

Live each minute of your life as if it were the last and dedicate yourself to the ones you love. Time does not come back. What returns is the desire to recover the time lost.

                                   

TRADUÇÃO
O ADEUS

Por um longo tempo tempo ele ficou lá parado no deck acenando e mentalmente dizendo adeus. Percebeu que seu coração estava indo embora, talvez para sempre...
Ele não aceitava que ela, seu amor, nunca mais voltasse.
E ficou lá,  desamparado, pensando no que poderia fazer para ser perdoado.
Ele sabia que não tinha sido um bom pai e marido. Anos e anos fora de casa, envolvido naquela infernal missão militar no estrangeiro. Dizer que tinha recebido ordens e, como soldado, tinha que obedecê-las, não era desculpa. Seria  somente um argumento frágil.
De fato, ele estivera fora com um olho no dinheiro, o soldo substancial que recebia.
Infelizmente, o tempo foi perdido e não podia ser recuperado...e agora o dinheiro que guardara não servia para nada, nem mesmo para obter o seu perdão.
Ela estava apaixonada por outro, que podia lhe dar sua preocupação, sua bondade, seu tempo e seu amor.

Viva cada minuto de sua vida como se fosse o último e dedique-se às pessoas que ama. Porque o tempo não volta. O que volta é o desejo de recuperar o tempo perdido. 

 
Aloysia
Enviado por Aloysia em 01/03/2016
Reeditado em 02/03/2016
Código do texto: T5560389
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2016. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.