E AGORA?

 

Olá Srs. que comandam o Brasil.  Eis o que está entalado na minha garganta faz tempo:

 

AOS QUE ESTÃO NO PODER:

Respondam, por favor: Por que esse ódio ao Brasil? Não foi o Brasil o país em que vocês nasceram? Não foi nele que seus pais tiveram estabilidade para educar vocês, alimentá-los e lhes dar uma vida digna? Não foi nas escolas “conservadoras” que vocês estudaram, sem ter que ouvir sobre se desejam ser meninas ou meninos? Não foi o mercado de trabalho do Brasil  que os absorveu e permitiu que os srs. tivessem uma vida decente? Não foi ele que ofereceu cargos que em outros países são inconcebíveis e mesmo incompreensíves, como por exemplo ser vitalício um cargo do Supremo Tribunal Federal? Não é neste país que viverão seus filhos e netos? Como os srs. podem odiar um país onde viverá toda a sua descendência?

 

Por que o ódio a um país que lhes permitiu estudar até às instâncias superiores e lhes deu oportunidades sem fim para progredirem, e também para se corromperem? Claro, corrompeu-se quem teve orientação fraca na primeira e segunda infância, mas isso acontece em qualquer país, e é considerado normal, enquanto é exceção. Mas, quando vira regra, como é o caso atual, então passa a ser uma distorção social difícil de explicar à primeira vista, mas facilmente explicável se analisarmos o quão insidioso, lento e letal é o processo gramsciano (Pesquisem Antonio Gramsci) de desmantelamento de uma sociedade. Éramos o “sapo fervido” e não percebemos isso. Quando acordamos já estávamos cozidos.

 

Como pode se voltar contra o próprio país, uma pessoa que, mesmo tendo cursado metade da escola primária consegue chegar ao cargo máximo da administração do país, ainda que não saiba a diferença entre uma duplicata e uma nota fiscal?

 

Como pode desejar a derrocada de seu próprio país, pessoas que após cursar o até recentemente endeusado curso de Direito, tem poder de destruir pessoas, biografias e de soltar perigosos malfeitores, apenas pelo dinheiro pago por um habeas corpus que os recolocará em liberdade? Isso é melhor explicado pela frase de um amigo, ex-desembargador: “Juízes pensam serem deuses. Desembargadores tem certeza.”

 

Como odiar o Brasil pessoas às quais o país deu a condição de, pela retórica, pela demagogia , pelo dinheiro ou por tudo isso junto, conseguirem chegar aos topo dos cargos executivos do país, quando não tem condições sequer de administrar um pequeno empório de uma cidadezinha qualquer do interior?

 

Quais as razões que levam uma pessoa que teve uma infância feliz num país estável, voltar-se contra ele e pegar em armas para matar seus semelhantes, se necessário afim de mudar tudo para uma situação de desestabilidade total, onde o mérito e a ética deixam de existir?

 

Qual a lógica presente na cabeça de um José Dirceu, por exemplo – mas há muitos outros – a quem o Brasil permitiu formar-se em Direito, não ter jamais contribuído com nada edificante, sem ter jamais trabalhado diligentemente pelo progresso do país em que nasceu, cresceu, brincou e se divertiu quando criança, em segurança, ainda que como forma de agradecer tudo o que recebeu dele?

 

Qual a perversão presente no cérebro de Lula – supondo que ele tenha um - que o fez abandonar seu próprio povo – os nordestinos – um dos mais sofridos do país, sem nunca ter acrescentado uma única palha ao bem estar deles? Como pode o fechamento do bombeio das águas do S. Francisco para o Nordeste - sua região - não ter merecido uma palavra de revolta dele, e por que isso não se transformou num escândalo nacional e mesmo internacional?  

 

Por que esse ódio ao Brasil? Porque essa intenção e essa batalha diária, ano após ano, para destruí-lo? Como se pode odiar um país que nos oferece o que há de melhor no planeta Terra? Ele oferece praias, florestas, rios, montanhas e paraísos intocados e climas para literalmente todos os gostos! Qual é a lógica disso? Como se pode desejar viver num país pior do que aquele que nos trouxe ao mundo? Poder? Isso não explica a sanha insana de destruir um país. Para que ter Poder, num país destruído? Ter poder sobre o que? Sobre um povo empobrecido, triste e miserável? Comandar hordas de zumbis virando lixões para achar algo para viver? De que vale ter poder num cenário desses? De que vale o poder de Maduro sobre uma população zumbi, se ele não tem a liberdade de ir a um simples restaurante da cidade, a menos que feche ruas e avenidas por onde passará, e o próprio restaurante? Dinheiro? Mas do que vale ter dinheiro, se não pode usufruir dele? Nenhum desses homens que traíram seus países sabe nada de investimentos. Nem precisam porque o fruto do roubo ao Estado ou a venda de drogas lhes aufere lucros muito maiores do que qualquer investimento. Eles se esquecem de que quanto mais aumenta o número de drogados, mais diminui a população produtiva que mantém, a roda girando. E no dia em que a roda não girar mais? Que desinteligência é essa?

 

AOS SRS MILITARES DE ALTA PATENTE:

O que os levou a ignorarem o pedido quase patético de socorro de milhões de pessoas, deixando-as acampadas ao redor de seus quartéis por dois meses, mesmo sabendo que naquela multidão estavam muitos de suas próprias famílias, e ainda assim, entrarem e saírem diariamente dos quartéis sabendo que nada fariam por elas?

 

Os srs. ainda usavam calças curtas ou mesmo nem tinham nascido quando, em 1964, logo após os militares assumirem o poder no país, aconteceu a campanha Ouro para o Bem do Brasil, que foi uma iniciativa para arrecadação de ouro e de dinheiro, iniciada pelos Diários Assoiados, por meio da qual a população brasileira podia doar seus recursos, com o objetivo de ajudar o país a arcar com sua dívida esterna equilibrando, assim, as finanças do Estado Brasileiro, atenuando os efeitos da inflação e valorizando a moeda nacional.  O povo colocava em urnas instaladas nas praças de todas as cidades do país, suas alianças, dentes de ouro, brincos etc. etc. de uma forma que chegava a ser comovente.  Estou citando isso apenas para informar aos senhores que o povo responde quando é chamado. Seus pais, provavelmente doaram algo de ouro naquela ocasião. E fizeram isso porque tinham esperança de que agora, sob um governo sério, as coisas melhorariam, como de fato melhoraram.  E agora, alguns dos senhores ditos do alto comando do exército estão a publicar textos verborrágicos tecnico-militares, tentando explicar o inexpicável. Para começar uma entidade que que se apequenou e tornou-se rasa como um pires diante da população que a admirava, não pode ter comando algum que seja "alto". e segundo que um desses redatores militares, conhecido no exterior inclusive, escreveu que o exército nunca poderá assumir as funções civis de um país, porque não está aparelhao para isso. Esse general, nasceu em 1964, e teve sorte que o Marechal Castelo Branco não ter conseguido ler sua verborragia escrita quase 60 anos mais tarde, senão ele não teria vivido seus primeiros 20 anos de vida na mais completa segurança fornecida pelo Exército que assumiu o poder. Mas parece que não aprendeu nada naqueles anos de paz e de progresso.     

 

Então,senhores de farda, por que esse ódio ao Brasil e aos brasileiros?

 

Os senhores ingressaram nas forças armadas e foram totalmente e continuamente financiados por décadas – cada um dos senhores - por esse mesmo povo que abandonaram.  Cada uma daquelas pessoas que lhes pediram por socorro, pagou do próprio bolso pelas mordomias em que os senhores vivem. Os senhores nunca precisaram pagar o ensino superior que tiveram na caserna, seus MBA, seus mestrados e doutorados nas melhoes universidades do país, seus cursos de extensão fora do país  etc. etc. etc. Os senhores nunca produziram nada de útil à sociedade, a não ser, volta e meia um ou outro serviço de engenharia ou assistência social. Nada significativo diante dos quase 400.000 militares que compõe nossas forças armadas, se incluirmos os que estão na reserva.

 

O brasil pagou aos senhores escolas de altíssimo nível de pilotagem de moderníssimos aviões, de navegação marítima na superfície e subaquática, de operação de equipamentos de altíssima tecnologia, e nunca lhes cobrou nada em troca. Para nós, povo, bastava que soubéssemos que cada tostão que investíamos nos senhores, era bem investido, porque os senhores eram nossos protetores, como era, em nossa infância nosso irmão mais velho ou nosso pai.

 

Então, aceitávamos o fato de que manter todo esse contingente valia à pena, se apenas uma vez, nos salvassem de ameaças que poderíamos sofrer. Para que não precisássemos ter armas, delegamos aos senhores todas as melhores armas que a tecnologia é capaz de conceber. Aceitávamos também que os senhores carregassem no peito dezenas de medalhas por insignificâncias realizadas, e que se aposentassem num patamar financeiro sequer imaginado pelos demais brasileiros, e com o salário completo, ao contrário de nós, que nos aposentamos com  uma miséria incapaz de nos manter. Aceitávamos que os senhores tivessem estabilidade em seus empregos, porque imaginávamos que não seria possível mantê-los bem treinados se o Turn-over fosse alto, como acontece nas empresas onde trabalhamos nós, os que lhe damos tudo isso.

Por que então esse monstruoso ódio aos brasileiros que lhes possibilitaram todas essas benesses? Por que nos abandonaram na única ocasião em que realmente precisamos dos senhores nos últimos 30 anos? Por mais de três décadas lhes demos tudo, de uma das melhores escolas de engenharia o ITA, a uma das melhores academias militares das américas, a AMAN. O que mais poderíamos ter lhes dado, que não demos?

 

Pensam que o custeio disso tudo veio das nuvens? Custou nosso suor senhores. E os senhores jamais pagaram um centavo por tudo isso! Quantos brasileiros tiveram o mesmo tratamento? Façam a conta. 400.000 em 230 milhões! E mesmo assim, lhes dando tudo isso nunca lhes demos ordens ou cobramos qualquer coisa de vocês. Ao contrário. Nos humilhamos aos seus pés, olhando para os muros dos quartéis como os judeus olham para a antiga parede do Templo de Salomão em Jerusalém, o Muro das Lamentações: implorando. Foram dois meses, pedindo por ajuda, por que dependia apenas de vocês o futuro imediato do Brasil. Mas os senhores nos enganaram ao movimentar tropas e equipamentos de todo tipo de norte a sul do país, levando-nos a acreditar que realmente os srs. estavam se preparando para impedir uma possível invasão do Brasil pelos países comunistas vizinhos, que, pensávamos nós, tentariam nos tomar de assalto tão logo o Presidente Bolsonaro instaurasse o artigo 142 da constituição. Mal sabíamos que ele não fez isso, porque desde o início dos demandos do STF ele não teve o apoio dos senhores. Hoje sabemos que todo aquele deslocamento de tropas e equipamentos era para abafar uma possível convulsão social que despontava no horizonte. Ou seja, se o povo se revoltasse os senhores disparariam sobre nós. Disparariam sobre nós, seus mecenas! Se alguém ainda duvida disso, que relembre o 8 de Janeiro de 2022, quando o exército entregou de mão beijada mais de mil pessoas à repressão do Sistema, prendendo-as e taxando de terroristas mulheres, idosos e crianças, numa infâmia sem nome que manchará para sempre as páginas de nossa hstória.

Hoje ainda somos nós que os financiamos em tudo, mas já não é por nossa vontade. Agora trata-se de extorsão, via impostos que pagamos.  E, devido à covardia dos senhores, vão continuar nos extorquindo para pagar obras em outros países.

 

Os senhores optaram por ver o Brasil entrar num processo de auto destruição, que, claro, afetará também os senhores e suas famílias. Que desinteligência é essa, vinda de homens cuja única ocupação na vida foi estudar tática, estratégias e prever futuros imediatos através da leitura dos cenários que nós não víamos? Ao invés disso tivemos que ouvir no novo comandante do exército, bem como do ex vice presidente, que “é necessário garantir a posse do presidente eleito para garantir a democracia”. Ora, os senhores não precisavam ofender nossa inteligência, ao fingir que não houve fraude, se a fraude começou já na saída do atual presidente da prisão por uma canetada de um ministro que teve, ele próprio também, todas as benesses do país em que nasceu.

 

Havia uma forma simples de resolver a questão sem quebrar a ordem institucional e acabar com a dúvida sobre se houve ou não houve fraude. Bastava os srs obrigarem o ste a fazer novo pleito, desta vez com voto auditável. Pronto! Mas isso nem o ste nem o stf  concordariam, e os srs. jão não tinham mais moral para impor nada, uma vez que já tinham decidido de que lado do jogo estavam e assim, já haviam entrado no esgoto do submundo da corrupção.   

 

Sendo assim, os senhores falharam miseravelmente e nos fizeram ver o quão caro nos custou sua corporação, tanto financeira quanto psicologicamente. Simplesmente não valeu a pena tê-los financiado a tão alto custo e por tanto tempo. Como poderíamos esperar que alguns dos senhores fossem tão covardes que se esconderam atrás de uma farda, ocupando cargos que não admitem “não” às suas ordens, por décadas? Como poderíamos esperar ouvir dos senhores absurdos como dizer que garantir a posse de Lula era garantir a democracia. Acaso os senhores querem nos fazer acreditar que os senhores acreditam que a eleição presidencial de 2022 não foi fraudada? Que na realidade a situação não era 75% a 25% pró Bolsonaro? Agora nos digam. A troco de que essa maldade contra o país que lhes tratou tão bem? Ideologia certamente não foi, porque não é possível que 40 anos de caserna não foram suficientes para discipliná-los na fidelidade ao país que juraram defender. Então talvez a pergunta não seja “por que” fizeram isso, mas “por quanto” fizeram isso. Nos expliquem, senhores generais: Por quanto?

 

Também imaginávamos que os senhores tivessem inteligência diferenciada, com quocientes de inteligência, visão de longo prazo e inteligência emocional muito acima da média dos civiss. Afinal são mais de 40 anos de caserna treinando diuturnamente essas faculdades para chegar ao generalato. Como generais, senhores, lhes cabe comandar tropas de soldados quase garotos, com vinte e poucos anos, que sem ter sua vivência e treinamento, confiam inteiramente nos senhores e nos seus comandos. Sendo assim, como classificar a fala de um dos senhores que deixou registrado nos livros de hitória a ridícula pérola "Não vou ter dois anos de glória para ter vinte anos de aborrecimento". Aborrecimento, general? Lhe aborrece um Brasil pujante, praticamente liderando o mundo, que é para onde estávamos indo se Bolsonaro continuasse a comandar o país?. Depois viriam Tarcísio, ou Zema, ou Nicolas, e tantas outras lideranças honestas e honradas que foram surgindo na esteira da honestidade e probidade de Bolsonaro. Mas não! Sua falta de honestidade, patriotismo, hombridade e bom senso, bem como seu psicótico desejo de enriquecer rápido, fizeram com que preferissem bater continência para um rato de esgoto, desonesto, ignorante e iletrado, condenado a 9 anos de prisão, cujo ministério ostenta quase 2.000 inquéritos na justiça brasileira. E o cúmulo do ridículo: O ministro da justiça, DA JUSTIÇA! somente ele, responde a quase 500 desses inquéritos!  Seria cômico, se não fosse trágico para todos nós.  

 

Os senhores que tão competentes se acham por deterem informações privilegiadas vindas de seus incríveis aparatos de inteligência, aprenderam nada com os generais de 64, homens à época com idade para serem seus avós. Falo dos cinco militares que governaram o Brasil no único período em que nosso pais conheceu um surto de desenvolvimento que o levou da 46ª à 8ª potência mundial. Isto em apenas vinte anos. Mas havia outros, como "o Bruxo" - o Gal. Golberi do Couto e Silva, um dos principais teóricos da Doutrina de Segurança Nacional, elaborada nos anos 50 pela Escola Superior de Guerra, e um dos criadores do SNI - Serviço Nacional de Informações. Falo do Gal. Nilton Cruz, que tambémcomandou o SNI, que  morreu no ano passado, em abril de 2022, aos 97 anos, portanto ainda em tempo de ver no que se transformou seu ex "glorioso exército". Ele foi considerado o símbolo da repressão do governo militar. Pois bem, hoje os senhores, por não reprimirem nada, terão que ver seus netos meninos fazerem xixi sentados num toilete femino e suas netas se esforçando para fazer xixi de pé, num toilete masculino.   

 

Os senhores pensam mesmo serem gênios e que todo o restante do povo é imbecilizado. Expliquem, Srs. generais porque o ministro presidente do supremo tribunal militar que assumiu o posto em agosto de 2022, para um mnandato de dois anos, foi subsituído pouco mais de três meses depois, por outro nome, um brigadeiro, este sim, amigo pessoal de Lula e que foi piloto da aeronave presidencial por oito anos, e saiu tecendo efusivos elogios a ele em 2018. Neste ato já ficou evidente que o stm jamais iria julgar, e muito menos condenar, qualquer pessoa que se opusesse a Bolsonaro.      

 

Pelo menos tenham a decência de tirar a farda, senhores generais. Vocês não precisam dela, porque já não precisam mais se esconder, e porque ninguém mais a respeita, de qualquer forma. O Exército passou, em 60 dias, de instituição de maior confiabilidade do Brasil a 5% de confiabilidade, como mostrou uma recente pesquisa. Que ódio é esse ao país que lhes deu tudo? Mas não se esqueçam, ao entrar para o balaio das cobras, os senhores terão que correr o risco de serem picados por elas, e isso acontecerá assim que os senhores perderem a utilidade para seu atual comandante em chefe: um condenado da justiça. 

 

O preço pelo qual os senhores venderam suas almas, ou mesmo suas tão cobiçadas aposentadorias, motivo de os senhores terem aguentado 40 anos de caserna, nunca será suficiente para apagar a mancha e o fedor que a traição deixa por oonde passa. Por mais que os senhores usem e abusem da palavra "democracia" tentando perfumar-se com ela para disfarçar esse fedor, lembrem-se de que nem o mais fino perfume francês é capaz de fazer um gambá cheirar bem.    

 

Os senhores nos fizeram embarcar em tempos difíceis, mas quero lembrá-los que os senhores são fruto de tempos fáceis, mas tempos fáceis geram pessoas fracas. Pessoas fracas, como os senhores, geram tempos difíceis, como estes que os senhores nos legaram, e tempos difíeis geram pessoas fortes. São essas pessoas fortes, geradas nos tempos difíceis que se aproximam, que haverão de repor o Brasil na rota do progresso novamente e salvá-lo do futuro ao qual os senhores o condenaram.  

 

AOS SENHORES QUE DEIXARAM O PODER:

Falo dos comandantes do poder no Governo Bolsonaro:

Porque o silêncio após a fraudada eleição de 2022? Por que nenhum integrante do governo Bolsonaro, nem ele próprio, veio a público explicar o que aconteceu? Vocês simplesmente nos deixaram imaginando teorias as mais estapafúrdias, sobre o que aconteceria a seguir. “Ele sabe o que está fazendo” dizíamos entre nós. “Ele tem cartas na manga e vai mostrá-las no momento certo”. “Ele foi militar por 16 anos e político por outros 32 e portanto sabe tudo”. Ele agirá no momento certo”. “Ele é um gênio da estratégia”. “Quando o PT está indo com o trigo, ele já está retornando com o fubá”.

 

E nós ouvindo a eterna ladainha das “quatro linhas”. Quatro linhas do que? De uma constituição que estava se esfacelando, sendo cuspida e pisoteada pelo próprio Superior Tribunal Federal que deveria ser o seu mais canino defensor? De que valeram seus 32 anos de parlamento, se não conseguiu aprender minimamente como tratar com ratos? Quem eram os incompetentes de seus conselheiros que nunca lhe disseram que não é possível atravessar um campo de lobos, fantasiado de cordeiro? Por que o sr. não moderou a verborragia “sincerona” de conversa de botequim, para não dar combustível aos que o combatiam? O Sr. pensou mesmo que após perder a eleição de 2018, que para o PT teve o efeito de um chute no formigueiro, deixando-os todos atônitos, estupefatos e desorientados com a inesperada derrota, eles iriam para a próxima eleição para perder? O Sr. é que deveria ter ido ao parlamento convencer toda aquela ratazana a fechar com o sr. A que preço? Dane-se o preço, quando o que estava em jogo era o futuro do Brasil. Seria preciso jogar fora das quatro linhas? Dane-se as quatro linhas de um livro de leis que já não existia mais.

 

Sabe por que o sr. não fez isso? Porque o sr. não tinha o exército ao seu lado já naquela época. Um murro seu na mesa naquela ocasião poderia ter acelerado o processo de golpe de estado que o PT estava pronto a dar, e o sr. poderia ser preso nesse processo. Por isso o sr, não bateu de frente com ninguém, argumentando as manjadas “quatro linhas”. Penso que o sr, sabe por que o exército já não estava ao seu lado naquela época. Porque foi lá, no início de seu governo, quiçá antes - porque o PT achou que ganharia em 2018 - que eles começaram a compra dos generais, à época, provavelmente, ainda coronéis. E enquanto o sr. jogava esse xadrez decisivo para o futuro do Brasil seguindo as regras do jogo, eles jogavam como se todas as peças fossem rainhas, com total mobilidade sobre o tabuleiro. E assim lhe deram um sonoro cheque mate que o obrigou a sair do país às pressas para não cair prisioneiro dos próprios generais que o sr comandou.  

 

Mas, após a derrota, por que todos, o Sr. e sua equipe silenciaram? Por que não explicaram à nação o que aconteceu. Onde está o Gal. Heleno, tido como homem íntegro e probo, que declarou abertamente em entrevistas que o exército jamais aceitaria bater continência para um condenado. Onde está o Gal. ex vice presidente da nova chapa de Bolsonaro, que simplesmente desapareceu dos noticiários após a derrota? Onde está o ministro da defesa, também um general, que nunca mais falou no tão desejado código fonte ou no relatório do exército sobre a apuração das urnas? Por que o sr. ou alguém de sua equipe não alertou que invadir Brasília era uma armadilha, que o próprio incitamento à invasão foi obra do PT? Por que, em nome de Deus, todos vocês que comandaram o país no período mais esperançoso de nossa história simplesmente desapareceram?  

 

Creio que pelo menos as respostas a essas perguntas os srs. Nos devem. E, se puderem, respondam somente a mais esta última:

E agora?  

________________________________

ABAIXO SEGUE A  VERSÃO DO TEXTO EM INGLÊS - ENVIE-O PARA SEUS CONTATOS NO EXTERIOR. QUANTO MAIS DIVULGARMOS O QUE ACONTECEU AO BRASIL, TANTO MELHOR.

 

AND NOW?

 

Here's what's been stuck in my throat for a while:

 

TO ALL THOSE WHO ARE IN POWER IN BRASIL:

Answer, please: Why this hatred of Brazil? Wasn't Brazil the country where you were born? Wasn't it where your parents had the stability to educate you, feed you and give you a dignified life? Wasn't it the “conservative” schools you went to, without having to hear about whether you want to be girls or boys? It was not the labor market in Brazil that absorbed you and allowed you have a decent life? Wasn't he the one who offered positions that in other countries are inconceivable and even incomprehensible, such as, for example, being a judger of Brazil's Supreme Court for a life? Is this not the country where your children and grandchildren will live? Like Messrs. can hate a country where all your descendants will live?

 

Why the hatred for a country that allowed them to study to the highest levels and gave them endless opportunities to progress, and also to corrupt yourselves? Of course, those who had weak orientation in early and late childhood are corrupted, but this happens in any country, and it is considered normal, when it is an exception. But when it becomes the rule, as is the current brasilian case, then it becomes a social distortion that is difficult to explain at first sight, but easily explained if we analyze how insidious, slow and lethal the Gramscian process is (research Antonio Gramsci) of dismantling a society. We were the “boiled frog” and we didn't realize it. When we woke up, we were already cooked.

 

How can a person turn against his own country who, even having attended half of primary school, manages to reach the highest position in the administration of the country, even if he doesn't know the difference between a bill and jus a receipt?

 

How can wish for the downfall of their own country, people who, after attending the until recently deified Law course, have the power to destroy his own brothers or biographies, and release dangerous criminals, just for the money paid for a habeas corpus that will set them free again? This is best explained by the phrase of a friend, a former judge: “Judges think they are gods. The judge ministers are sure.”

How can hate Brazil people whom the country has enabled, through rhetoric, demagoguery, money or all of this together, to reach the top of the country's executive positions, when they are unable to manage even a small emporium of a any small town in the country side?

What are the reasons that lead a person who had a happy childhood in a stable country to turn against it and take up arms to kill his fellow men, if necessary in order to change everything to a situation of total instability, where merit and ethics doesn't exist?

What is the logic present in the head of José Dirceu, for example – but there are many others – who Brazil allowed to study Law, without having ever contributed anything edifying, without ever having worked diligently for the progress of the country in which he was born , grew up, played and had fun as a child, safely, even if as a way to say "thanks" for everything you received from him?

What is the perversion present in Lula's brain – assuming he has one – that made him abandon his own people – the Northeastern people – one of the most suffering in the country, without ever having added a single straw to their well-being? How could the closure of the pumping of water from the San Francisco river to the Northeast - his region - not have deserved a word of revolt from him, and why did this not become a national and even international scandal?

 

Why this hatred of Brazil? Why this intention and this daily battle, year after year, to destroy it? How can someone hate a country that offers us the best there is on planet Earth? It offers us pristine beaches, forests, rivers, mountains and paradises and climates for literally every taste! What is the logic of this? How can anyone wish to live in a worse country than the one that brought us into the world? Power? This does not explain the insane desire to destroy a country. Why have power in a destroyed country? Have power over what? About an impoverished, sad and miserable people? To command hordes of zombies turning over dumps to find something to live for? What is the use of having power in such a scenario? What good is Maduro's power over a zombie population, if he doesn't have the freedom to go to a simple restaurant in the city, unless he closes streets and avenues through which he will pass, and the restaurant itself? Money? But what's the point of having money if you can't enjoy it? None of these men who betrayed their countries know anything about investments. Nor do they need to, because the fruit of stealing from the State or selling drugs earns them much greater profits than any investment. They forget that the more the number of drug addicts increases, the more the productive population that keeps the wheel turning decreases. What about the day the wheel no longer turns? What disintelligence is this?

 

 

TO THE HIGHT COMMAND OF THE BRAZIL'S ARMY:

What led them to ignore the almost pathetic cry for help from millions of people, leaving them camped around yours barracks for two months, even though they knew that in that crowd were many of your own families, and even so, all of you entered and left daily from the barracks knowing that nothing would be done for them?

 

Probably Messrs still wore short pants or even had not even been born when, in 1964, shortly after the military took power in the country, the Ouro para o Bem do Brasil campaign took place, which was an initiative to raise gold and money, initiated by Diários Assoiados, through which the Brazilian population could donate their resources, with the objective of helping the country to pay its external debt, thus balancing the finances of the Brazilian State, mitigating the effects of inflation and valuing the national currency. People placed their wedding rings, gold teeth, earrings, etc. in urns installed in the squares of all cities in the country. etc. in a way that was touching. I am quoting this only to inform you that the people respond when called. Your parents probably donated something gold on that occasion. And they did it because they hoped that now, under serious government, things would get better, as they did. And now, some of the so-called high command of the army are publishing verbose technical-military texts, trying to explain the inexplicable. To begin with, an entity that has shrunk and become as shallow as a saucer in front of the population that admired it, cannot have any command that is "high". And secondly, one of these military writers, well known abroad, wrote that the army will never be able to assume the civil functions of a country, because it is not equipped for that. This general, born in 1964, was lucky that Marechal Castelo Branco could not read his verbiage written almost 60 years later, otherwise he would not have lived his first 20 years of life in the most complete security provided by the Army that took power. But it seems he learned nothing in those years of peace and progress. 

 

 

Than, gentlemen in uniform, why this hatred of Brazil and Brazilians?

 

Each on of you, that belongs the army were fully and continuously funded for decades by these very people you abandoned. Each of those people who asked you for help paid out of their own pockets for the perks you have in your lives. You never had to pay for the higher education you had in the barracks, your MBAs, your masters and doctorates in the best universities in the country, your extension courses outside the country, etc. etc. etc. You have never produced anything useful to society, except, now and then, one or another engineering or social assistance service. Nothing significant compared to the almost 400,000 soldiers that make up the armed forces, if we include those in reserve.

 

Brazil paid you high-level schools for piloting state-of-the-art planes, surface and underwater maritime navigation, operating very high-tech equipment, and never charged you anything in return. For us, the people, it was enough for us to know that every penny we invested in you was well invested, because you were our protectors, as our older brother or our father was in our childhood.

 

So, we accepted the fact that keeping all this contingent was worth it, if only once, you saved us from threats that we could suffer. So that we didn't need to have weapons, we delegated to you all the best weapons that technology is capable of conceiving. We also accepted that you carry dozens of medals on your chest for insignificant things you have done, and that you retire at a financial level not even imagined by other Brazilians, and with a full salary, unlike us, who retire with a poverty incapable of maintaining ourselves. We accepted that you had stability in your jobs, because we imagined that it would not be possible to keep you well trained if the turnover was high, as it happens in the companies where we work, the same ones that give you all that.

 

Why, then, this monstrous hatred of Brazilians who made all these benefits possible? Why did you abandon us on the one occasion we really needed you in the last 30 years? For over three decades we've given you everything, from one of the best engineering schools, ITA, to one of the best military academies in the Americas, AMAN. What else could we have given you that we didn't?

 

Do you think that the cost of all this came from the clouds? It cost our sweat, do not forget. And you gentlemen never paid a penny for all this! How many Brazilians had the same treatment? Do the math. 400,000 out of 230 million! And yet, giving you all this, we never gave you orders or demanded anything from you. On the contrary. We humble ourselves at your feet, looking at the walls of the barracks as the Jews look at the ancient wall of Solomon's Temple in Jerusalem, the Wailing Wall: begging. We waist two months, asking for help, because the immediate future of Brazil depended only on you. But you deceived us by moving troops and equipment of all kinds from north to south of the country, leading us to believe that really Messrs. were preparing to prevent a possible invasion of Brazil by the neighboring communist countries, which, we thought, would try to take us by storm as soon as President Bolsonaro instituted article 142 of the constitution. Little did we know that he did not do this, because since the beginning of the STF demands he has not had your support. Today we know that all that displacement of troops and equipment was to quell a possible social upheaval that was looming on the horizon. That is, if the people revolted, the you would shoot at us. You would shoot at us, your patrons! If anyone still doubts this, remember January 8, 2022, when the army handed over more than a thousand people to the System's repression, arresting them and labeling women, the elderly and children as terrorists, in a nameless infamy that will stain forever the pages of our history.

 

Today we are still the ones who finance you in everything, but it is no longer by our will. Now it's about extortion, via the taxes we pay. And, due to your cowardice, they will continue to extort us to pay for works in other countries.

 

You, that joined the military life, were fully and continuously funded for decades - every one of the you - by these very people you abandoned. Each of those people who asked you for help paid out of their own pockets for the perks you live in. You gentlemen never had to pay for the higher education you had in the barracks, your MBAs, your masters and doctorates in the best universities in the country, your extension courses outside the country, etc. etc. etc. You have never produced anything useful to society, except, now and then, one or another engineering or social assistance service. Nothing significant compared to the almost 400,000 soldiers that make up our armed forces, if we include those in the reserve. the only exception was in 1964, when you kicked out the communists and took over the country for 21 years.

 

You generals chose to see Brazil enter a process of self-destruction, which, of course, will also affect you and your families. What kind of lack of intelligence is this, coming from men whose only occupation in life was studying tactics, strategies and predicting immediate futures by reading scenarios we didn't see? Instead we had to hear from the new commander of the army, as well as from the former vice president, that “it is necessary to guarantee the inauguration of the elected president to guarantee democracy”. Well, you did not need to offend our intelligence by pretending that there was no fraud in the elections , if the fraud started when the current president was released from prison at the stroke of a minister who had, himself, all the blessings of the country in which he was born .

 

There was a simple way to resolve the issue without breaking the institutional order and ending the doubt about whether or not there was fraud. All you had to do was force the Suprme Court to make a new election, this time with an auditable vote. As simple as that. But that the Supreme Court would not agree, and you, generals,  no longer had the morale to impose anything, since they had already decided which side of the game they were on and thus, you had already entered the sewer of the underworld of corruption.

 

So, you gentlemen failed miserably and made us see how dearly your corporation has cost us, both financially and psychologically. It just wasn't worth it to have financed you at such a high cost and for so long. How could we expect that some of you, generals, would be so cowardly that needed to hid behind an uniform, occupying positions that do not admit “no” to yours orders, for decades? How could we expect to hear from you, generals, absurds like saying that guaranteeing Lula's inauguration was guaranteeing democracy. Do you want us to believe that you believe that the 2022 presidential election was not defrauded? That in reality the situation was not 75% to 25% pro Bolsonaro? Now tell us: In exchange for what this malice against the country that treated you so well? Ideology certainly wasn't, because it's not possible that 40 years in the barracks weren't enough to discipline you in fidelity to the country you swore to defend. So perhaps the question is not “why” did you do it, but “by how much” did you do it. Explain to us, generals,: For how much?

 

We also assumed that you were highly intelligent, and emotional intelligence much above the average for civilians. After all, it's been more than 40 years of barracks training these faculties day after day to reach the generalship. As generals, gentlemen, it is up to you to command troops of almost boy soldiers, in their early twenties, who, without having their experience and training, and because this, trust entirely in you and your commands. Therefore, how to classify the speech of one general who recorded for ever in the Brasilian History Books s the ridiculous pearl "I'm not going to have two years of glory to have twenty years of boredom". Annoyance, General? Are you bored with a thriving Brazil, practically leading the world, which is where we would going if Bolsonaroif had stayed in charge of the country. Then would came Tarcísio, or Zema, or Nicolas, and so many other honest and honorable leaders who emerged in the wake of Bolsonaro's honesty and probity. But not! The lack of honesty, patriotism, and common sense, as well as your psychotic desire to get rich quick, made you prefer to salute a sewer rat, dishonest, ignorant and illiterate, sentenced to 9 years in prison, whose ministry boasts almost 2,000 investigations in Brazilian justice. And the height of ridicule: The Minister of Justice, OF JUSTICE! He alone is responsible for almost 500 criminal cases in the Brazilian courts. It would be comic if it weren't tragic for all of us. You, generals, who think they are so competent for holding privileged information coming from your incredible intelligence apparatus, learned nothing from the generals of 64, men at the time old enough to be yourr grandfathers. I'm talking about the five generals who governed Brazil in the only period in which our country experienced a development spurt that took it from the 46th to the 8th world power. This in just twenty years. But there were others, like "the Sorcerer" - General Golberi do Couto e Silva, one of the main theorists of the National Security Doctrine, elaborated in the 50's by the Superior School of war, and one of the creators of the NIS - National Information Service. I'm talking about General Nilton Cruz, who also commanded the NIS, who died last year, in April 2022, aged 97, still in time to see what his former "glorious army" has become. He was considered the symbol of the military government's repression. Well then, today you gentlemen, for not repressing anything, will have to see your grandchildren pee sitting in a women's toilet and your granddaughters making an effort to pee standing up in a men's toilet.

 

Generais, you really think you are geniuses and that all the rest of the people are imbeciles. Explain, gentlemen generals, why the minister president of the supreme military court who took office in August 2022, for a term of two years, was replaced just over three months later, by another name, a brigadier, this one, yes, a Lula's personal friend, and who he was a pilot of the presidential aircraft for eight years, and came out effusively praising him in 2018. In this act, it was already evident that the Militay Superior Tribunal  would never judge, let alone condemn, anyone who opposed Bolsonaro.

 

At least have the decency to take off your uniform, gentlemen generals. You don't need it, because you don't need to hide anymore, and because nobody respects it anymore anyway. The Army went in 60 days, from being the most reliable institution in Brazil to 5% reliable, as shown by a recent survey. What is this hatred for the country that gave you everything? But don't forget, all of you: When joining the snake basket, you will have to run the risk of being bitten by them, and this will happen as soon as you lose your usefulness to your current commander in chief: a convict of justice.

 

 The price at which you sold your souls, or even your coveted pensions, the reason why you endured 40 years in barracks, will never be enough to erase the stain and stench that betrayal leaves wherever it goes. As much as you use and abuse the word "democracy" trying to perfume yourself with it to disguise this stench, remember that not even the finest French perfume can make a skunk smell good.

 

When you refused to support Bolsonaro, you have us embarked on difficult times, but I want to remind you that you are the fruit of easy times, but easy times breed weak people. Weak people, like you, create difficult times, like the ones you condemned us, but difficult times generate strong people. It is these strong people, generated in the difficult times ahead, who will put Brazil back on the road to progress again and save it from the future to which you have condemned it.

 

TO THE GENTLEMEN WHO LEFT POWER:

I speak of the commanders of power in the Bolsonaro Government:

 

Why the silence after the rigged 2022 election? Why has no member of the Bolsonaro government, nor even himself, come forward to explain what happened? You,Bolsonaro, just left us imagining the most outlandish theories about what would happen next. “He knows what he's doing” we'd say to each other. "He has cards up his sleeve and will show them at the right time". "He Stay in army for 16 years and as politician for another 32 years, so he knows everything." He will act at the right time.” "He's a genius of strategy" “When his enemies is going with the wheat, he is already returning with the cornmeal”.

 

And we listening to the eternal litany of the “ I'm acting inside the four lines of constituition". Four lines of what? Of a constitution that was falling apart, being spit on and trampled on by the Federal Superior Court itself, which should have been its most canine defender?  What were his 32 years in parliament worth if he couldn't even learn how to deal with rats? Who were the incompetent of his advisers who never told him that it is not possible to cross a field of wolves, dressed as a lamb? Why you didn't moderate the “sincere” verbiage of a bar conversation, so as not to give fuel to those who fought against you  Did you really think that after losing the 2018 election, which for the PT had the effect of kicking an anthill, leaving them all astonished, stupefied and disoriented with the unexpected defeat, they would go to the next election to lose?  Mr. Bolsonaro, it was you hat should have gone to parliament to convince all that rats to go with whit you. At what price? Screw the price, when what was at stake was the future of Brazil. Would it be necessary to play outside the four lines? Ok, so what? We are talking about the four lines of a book of laws that no longer existed.

 

You know why didn't you do? Because you didn't have the army on your side. A punch on the table on that occasion could have accelerated the coup d'état process that your political enemies was ready to stage, and you could be arrested in this process. That's why you didn't clash with anyone, arguing the well-known "four lines". I think you know why the army was not on your side at that time. Because it was there, at the beginning of his government, perhaps before - because your enemies thought it would win in 2018 - that they started buying generals, at the time probably still colonels. And while you played this decisive chess for the future of Brazil following the rules of the game, they played as if all the pieces were queens, with total mobility on the board. And so they gave you a resounding checkmate that forced you to leave the country in a hurry so as not to become a prisoner of the very generals you commanded.

 

But after the defeat, why did everyone, you and your team silenced? Why didn't you explain to the nation what happened. Where is general  Heleno, considered a man of integrity, who openly declared in interviews that the army would never accept saluting a condemned person. Where is General former vice president of Bolsonaro's new ticket, who simply disappeared from the news after the defeat? Where is the defense minister, also a general, who never again spoke about the polls source code or the army report on the polls? Why you, or someone on your team not warn that invading Brasília was a trap, that the very incitement to the invasion was the work of your enemies? Why in God's name did all of you who ran the country in the most hopeful period of our history just disappear?

 

I believe that at least the answers to these questions all of you owe us. And, if you can, answer only the last one:

 

And now?

 

JB Xavier
Enviado por JB Xavier em 12/02/2023
Reeditado em 28/02/2023
Código do texto: T7717938
Classificação de conteúdo: seguro