DEN PERSON DEN HELIGE ANDE

Den

PERSON

DEN

HELIGE ANDE

GUD

JESUS KRISTUS

HELIGE ANDE

FÖRFATTARE MAX SALGADO

PRÄST

FÖRFATTARE

Pacifist

CHRISTIAN FILOSOF

Började sin tjänst

BAPTISTSAFUND Upper Room

MG.

Christ Church gick live

RJ.

BETHEL BAPTISTSAFUND PRIEST ES.

Min tjänst började med en uppmaning av den Helige Ande, när mitt i en beslut att följa min karriär i Law School, tog RIKTNING AV MIG ut det och kasta i teologi, medan personen av den Helige Ande, ME sa att vara lite mer Hos Honom med sin närvaro och tog en DECIÇÃO jag föll I DIN FAMN och nu se allt värt det.

PUBLICERAD

FÖRFATTARE CLUB

NUMMER 1

ANDLIGHET

CHRISTIAN LIFE

ETIK

Jag är en främling i den här världen.

Jag är en främling, och det i livet för en ensam utländsk tung och smärtsam isolering. Jag är därför lett till att alltid tänka i en förtrollad landet vet inte, och drömmer om charm ett avlägset land som aldrig besökt.

Jag är en främling för min själ. När min tunga talar, mitt öra hans underliga röst. När mina inre jag skrattar eller gråter, eller blir upphetsad eller darrar, min andra konstigt vad jag hör och ser, min själ och mina underverk själ. Men jag är fortfarande okända och dolda, beslöjade i dimma, insvept i tystnad.

Jag är en främling för min kropp. Varje gång jag tittar i spegeln ser jag mitt ansikte på något som inte känns min själ, i mina ögon och jag ser något som inte känner igen mina djup.

När jag går på gatorna, pojkarna följa mig skrika: "Se blind, gav honom en personal som hjälper dig." Jag undviker dem. Men mot en annan grupp flickor som jag håller flikarna av kläder och sade: "Det är så döv som en sten. Låt oss fylla dina öron med låtar om kärlek och längtan. "Jag lämnar dem igång. Sedan möter en grupp av män som omger mig och sade: "Det är tyst som en grav, låt oss reda ut tungan." Jag undviker dem med rädsla. Och hitta en grupp äldste som länkar till mig med darrande fingrar och sade: ". Det är galet som har förlorat rätten att delta i älvor och häxor"

Jag är en främling i den här världen.

Jag är en utlänning och har rest världen från öst till väst utan att finna mitt fosterland, eller som känner mig eller komma ihåg mig.

Avtal på morgonen, och jag finner mig själv en fånge i en mörk håla, besöks av ormar och insekter. Om du lämnar ljuset, följer skuggan av min kropp, och skuggorna av min själ föregå mig, leder mig dit jag inte vet, och erbjuder mig saker som inte behöver, letar efter något jag inte förstår. Och när natten kommer, återvänder jag hem och lägga sig på en säng gjord av strutsfjädrar och törnen på fälten.

Konstiga idéer plåga mitt sinne, och olika böjelser, störande, glad, smärtsamma, trevliga. Vid midnatt, hoppa in i mina spöken svunna dagar. Och själar bortglömda länder stirrar på mig. Förhöra dem, som tar emot ett leende varje svar. När jag försöker säkra dem flydde från mig och tona ut rök.

Jag är en främling i den här världen.

Jag är en främling och där i världen som vet ett enda ord av språket i min själ ...

Obebodda djungeln väg och se floderna springa och klättra från botten av dalarna till bergstoppar. Och jag ser träden befriade från löv att täcka en minut. Senare sina filialer faller till marken och blir spräckliga ormar.

Och fåglarna flyger, mark, sjunga, gorgeiam och sedan sluta, öppna vingarna och såg nakna kvinnor, hår lösa och utsträckta halsar. Och titta på mig med passion och sensualitet med leende. Och sträcka ut sina händer vita och doftande. Men plötsligt koger och försvinna som moln, vilket ekot av ironiska skratt.

Jag är en främling i den här världen.

Jag är en poet i prosa som gör vad livet sätter i vers och vers hur livet sätter i prosa. Därför skall en utlänning vara till döden kidnappa mig och ta mig till mitt hemland.

Sedan en rik man sade: "Tala till oss om gåva."

Och han svarade:

"Du ger inte mycket när du ger av dina ägodelar.

Det är när du ger av dig själv som du verkligen ger.

Nå, vad är dina ägodelar, men saker du håller fast av rädsla av dem måste behoven i morgon?

Och i morgon kommer vad morgondagen föra hunden begrava ben i ultraprudente kvicksand som följer pilgrimer till den heliga staden?

Och vad är rädsla för behov men behöver själv?

Det är din rädsla av törst när väl är full, den omättliga törst?

Det finns de som ger lite av den mycket de har och göra det till prisas, och hans hemliga nedvärderar önskan sina gåvor.

Och det finns de som har lite och ge den fullt ut.

Dessa är beroende av generositet i livet och livet, och aldrig tömma sina kassakistor.

Och det finns de som ger glädje och denna glädje är deras belöning redan.

Och det finns de som ger med smärta, och detta är värt dop.

Och det finns de som ger utan medlidande eller söka glädje eller tänka dygd:

De ger som i dalen myrten sprider sin doft i rymden.

Händer sådana människor, talar Gud, och genom deras ögon Han ler mot världen.

Det är bra att ge på frågan, är vacker, ger dock utan att bli tillfrågad, eftersom det endast förstås;

Och för att den generösa, ta reda på vem tar emot en ännu större glädje än att ge.

Och är det något som du kan spara?

Allt du äger är en viss dag.

Ge nu därför att tidpunkten för gåvan är din och inte dina arvtagare.

Ofta säger: "Jag skulle, men bara de som förtjänar det."

Träden i din trädgården säg inte så, eller de flockar av dina betesmarker.

De fortsätter att leva, eftersom källskatt ska förgås.

Det är som värdig att ta emot sina dagar och nätter är värdig att ta emot från er alla.

Och vem förtjänade att dricka ur havet i livet förtjänar att fylla sin kopp i din lilla ström.

Och det kommer att förtjäna större än den som ligger i mod och självförtroende, ännu mer i välgörenhet för att ta emot?

Och vem är du att män ska utsätta din intim och strippa din stolthet så att du kan se fördelar avskalade och sänkte deras självkänsla?

Försök att se det första att vara givare och instrument förtjänar gåvan.

För i själva verket är livet som ger liv, som ni som dömer givare, är bara vittnen.

Och som du får - och allt du får - inte assumais bördan av tacksamhet för att inte Pordes ett ok över dig och dina välgörare.

Först stå upprätt, med dem på vingar gjorda av sina gåvor,

Tja om du går för orolig om dina skulder, kommer du att ifrågasätta generositet av honom som är liberal av jorden mor och Gud för far. "

Kalil Gibran

Och en kvinna som bär sitt barn i famnen sade: "Tala till oss om barnen."

Och han sade:

Dina barn är inte dina barn.

De är söner och döttrar till Livets längtan efter sig själv.

De kommer genom er men inte från dig.

Och medan de är med dig, hör inte dig.

Du kan ge dem din kärlek men inte era tankar,

För de har sina egna tankar.

Du kan hysa deras kroppar men inte deras själar;

För deras själar bo i hus i morgon, som du inte kan besöka, inte ens i en dröm.

Du kan sträva efter att vara som dem, men strävar inte efter att göra dem som du,

För livet går inte bakåt heller dröjer med igår.

Du är bågen som dina barn, vad levande pilar kastas.

Skytten ser märket på väg oändliga, och Han böjer dig med sina makt att hans pilar kan gå snabbt och långt.

Låt din böjning i skyttens hand vara för glädje:

För även som han älskar pilen som flyger, älskar också bågen, som är stabil.

Min vän, jag inte vad jag verkar. Vad ser är bara en omsorgsfullt vävd plagg som skyddar mig dina frågor och skydda dig från min oaktsamhet.

Min vän, jag har i mig bor i huset av tystnad, och det kommer alltid förbli osedda, onåbar.

Jag ville inte att du trott på vad jag säger eller confiasses i vad jag gör - för mina ord är dina egna tankar och mina handlingar tillsammans, egna förhoppningar i aktion.

När du säger: "Vinden blåser från öster", säger jag, "Ja, blåser det från öster," eftersom den inte vill att du ska veta att mitt sinne inte bor i vinden, men till sjöss.

Du kan inte förstå mina tankar, söner av havet, och inte heller skulle jag vilja förstå honom. Jag skulle vilja vara ensam på havet.

När dagen med dig, min vän, är natt med mig. Men även då jag talar från klockan tolv till dansa på de bergen och lila skugga som smyger genom dalen: varför kan du inte höra sånger mitt mörker eller se mina vingar slår mot stjärnorna - och jag vill helst inte lyssna eller du kan se. Jag skulle vilja vara ensam med natten.

Älskar sanning och skönhet och rättfärdighet. Och jag, för din skull, säger jag att det är bra och anständigt kärlek dessa saker. Men i mitt hjärta floden av din kärlek till mig. Men jag skulle inte ha dig se min skratt. Jag skulle skratta ensam.

Min vän, är du bra och försiktiga och kloka. Du är perfekt - och jag talar till er klokt och försiktigt. Och ändå är jag galen. Men Mascaro min galenskap. Jag skulle hellre vara arg ensam:

Min vän, är du inte min vän, men hur förstår du? Min väg är inte din väg. Men vi marschera tillsammans, hand i hand.

Kalil Gibran

"Person den Helige Ande i flamman och UPPMANAR tidsfördriv det mer. "

"Det är det är lite MER SO viskade person av den Helige Ande."

Sanningens Ande, men inte i en HJÄRTAT bryter LICENS TILL in order, så det inte kommer att förändras.

Sanningens Ande, mild, är en levande person och söker vänner, goda vänner, sanna vänner.

Den Helige Ande är kraften och livet, som är sant och komfort för Church of Christ.

Personen av den Helige Ande i UPPMANAR MORE tillbringa en stund med honom och när det händer, och vi är alla FLÖDEN levereras från alla amerikanska och VÅRA Alla mänskliga lidanden.

"Den Helige Ande är

NÄR en person och förstå att alla FLÖDEN ".

ESPERIMENTADO har ofta ett samtal med en person av den Helige Ande och jag har sett fantastiska resultat.

"Livet är inte rädd för att någon bättre varje dag."

Kommer att vara värt det, varje jobb, varje lidande, alla trötthet och all död av mig, för oss du först, inte jag, men den andra.

"Den kärlek och kärlekslöshet möttes i en trädgård där vänner och älskade att prata hemlighet.

Sedan älskar frågade missnöje med vad avsikten var att den platsen.

Den motvilja för desenamorar svarade att hans vän och vanära den älskade, vad han sade att ogilla mycket misshagar den älskade och vän, och multipliceras kärlek för honom att vinna och förstöra kärlekslöshet. "

Ramon Lull

Vi är Gud som är verklig kan inte undkomma denna verklighet vi utvalda och avskilt för ett syfte, och allt som tar oss från den ena sidan till en annan eftersom Herren är en.

Vi är av Gud, han är vår Fader, söker han och finner oss i de mörkaste timmarna i våra liv, där människan kan inte gå det går, är mannen Jesus Gud, mannen som kom att visa oss hur man ska vara andliga, vilket gör en skillnad mitt i korruption av denna värld som är ond.

Den person som av den Helige Ande som är med oss, sanningens Ande, det enda sättet sanningen och bara ett liv, Jesus Kristus.